Όλα τα Άρθρα

ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ COVID-19

Προβληματίστηκα πολύ μέχρι να καταλήξω στην απόφαση να εξωτερικέψω τις σκέψεις μου για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα σχολεία στην περιοχή μας και σ΄ όλη την Ελλάδα, απ ότι ακούμε.

Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας - 9 Φεβρουαρίου

Σήμερα (09/02) γιορτάζεται η «Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας». Η 9η Φεβρουαρίου είναι παράλληλα ημέρα μνήμης του εθνικού ποιητή Διονυσίου Σολωμού.

Τα ελληνικά είναι η επίσημη γλώσσα της Ελλάδας και της Κύπρου, καθώς και μία από τις 23 επίσημες γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επίσης, είναι επίσημα αναγνωρισμένη ως μειονοτική γλώσσα στην Αλβανία, την Αρμενία, την Ιταλία, την Ουγγαρία, τη Ρουμανία, την Ουκρανία και την Τουρκία.

Γιατί δεν πρέπει να μιλάς άσχημα για τον δάσκαλο μπροστά στο παιδί σου

Γιατί δεν πρέπει να μιλάς άσχημα για τον δάσκαλο μπροστά στο παιδί σου!

 «Στον επόμενο έλεγχο αν δεν σου βάλει σε όλα άριστα, θα δεις τι έχει να γίνει»

Έτσι προετοιμάζουμε το λουλούδι μας, το οποίο στο σχολείο διαδίδει ποσό γενναίους γονείς έχει και ποσό "βλάκας" είναι ο δάσκαλος τους.

«Καλά, σου έβαλε 8 στην Ιστορία; Δεν είμαστε με τα καλά μας. Αύριο θα έρθω στο σχολείο και θα δεις τι θα γίνει» λέει η μάνα στο παιδί της που μόλις έχει πάρει τον έλεγχο του πρώτου τριμήνου. Το παιδί ακούει και δεν μιλά.

Το βραχιολάκι του Μαρτίου – Η ιστορία και το έθιμο του «Μάρτη»!

Το βραχιολάκι του Μαρτίου – Η ιστορία και το έθιμο του «Μάρτη»!

Κόκκινη κλωστή δεμένη… στο χέρι βάζουμε την πρώτη ημέρα του Μαρτίου – Τι δείχνει το έθιμο.

Ο Μάρτης ή Μαρτιά είναι ένα παμπάλαιο έθιμο, με βαλκανική διασπορά. Πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια, όπου οι μύστες έδεναν μια κλωστή, την Κρόκη, στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι, όπως παρατηρεί ο λαογράφος Νικόλαος Πολίτης. [AdTech Ad]

Ενεργοποιώντας τον Αδιάφορο Μαθητή

Λέγεται πολύ συχνά ότι το πιο δύσκολο κομμάτι στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι η προσέλκυση του μαθησιακού ενδιαφέροντος των παιδιών. Πράγματι, πολλές φορές, το βασικότερο εμπόδιο στην επίτευξη των εκπαιδευτικών μας στόχων δεν είναι άλλο από την αδιαφορία των μαθητών για το διδακτικό μας αντικείμενο. Κι όντως, όχι σπάνια ακούμε τα παιδιά να διαμαρτύρονται που πρέπει να αφιερώσουν χρόνο στη μελέτη υλικού τη χρησιμότητα και την αξία του ίδιου δεν μπορούν να κατανοήσουν και να πρακτικοποιήσουν (Ames, 1992, Dweck, 2002).

 

Καταπληκτικό κείμενο του καθηγητή Γιάννη Κουβαρά (2ο Λύκειο Βριλυσσίων)

Καταπληκτικό κείμενο του καθηγητή Γιάννη Κουβαρά (2ο Λύκειο Βριλυσσίων)

Μαΐου 27th, 2009 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καταπληκτικό κείμενο του καθηγητή Γιάννη Κουβαρά (2ο Λύκειο Βριλυσσίων)

Ανατριχιαστικό, απαγγελία από την Λ.Καννέλη στον CITY FM στις 25 Μαΐου 2009. Μία ηλιαχτίδα φωτός στο σκοτάδι αυτός ο άνθρωπος.

http://www.karios.gr/blog/audio/2009.05.25_en_touto_city_koubaras_gianni...

Μεταφέρω από την Καθημερινή (16/5/09):

Γιατί μαθαίνουμε Αρχαία Ελληνικά;

 Έχει γίνει πια κοινότοπη κι αναμενόμενη η ερώτηση των μαθητών της Α΄Λυκείου για τη χρησιμότητα της εκμάθησης των Αρχαίων Ελληνικών, ειδικά τις πρώτες ημέρες όπου γίνεται η μύησή τους  στο μάθημα . Παράλληλα με την επιχειρηματολογία που αναπτύσσει κάθε φιλόλογος, προκειμένου να δώσει μια εμπεριστατωμένη απάντηση και για την επίρρωσή της, παραθέτουμε το άρθρο του πανεπιστημιακού καθηγητή κλασσικής φιλολογίας Γιώργη Γιατρομανωλάκη.
 

Γιατί μαθαίνουμε Αρχαία Ελληνικά;

 

του Γ. ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗ

 

Η επίδραση της μουσικής στον Ανθρωπο

Γράφει η Ζουλί Λιβια liviazy32@gmail.com

Από τις πιο απλές έως και τις πιο πολύπλοκες μουσικές δομές, η τέχνη αυτή φαίνεται να επηρέασε τον άνθρωπο καθώς παρατηρούμε ότι είναι συζευγμένη με την θρησκεία των λαών αλλά και με άπειρες εκφάνσεις της καθημερινής ζωής.
Η μουσική είναι από τις τέχνες που μπήκε στην ζωή του ανθρώπου από ένα πρώιμο στάδιο της ιστορίας του.

Πώς να μάθουμε στο παιδί να διαβάζει σωστά

Το σωστό διάβασμα που αποδίδει και δεν κουράζει το παιδί δεν θέλει κόπο. Θέλει τρόπο. Μάθετε που κάνετε λάθος (κι εσείς και το παιδί) και ποιες παγίδες πρέπει να ξεπεράσετε στο κεφάλαιο «μελέτη».

Σελίδες