Όλα τα Άρθρα

Το βραχιολάκι του Μαρτίου – Η ιστορία και το έθιμο του «Μάρτη»!

Το βραχιολάκι του Μαρτίου – Η ιστορία και το έθιμο του «Μάρτη»!

Κόκκινη κλωστή δεμένη… στο χέρι βάζουμε την πρώτη ημέρα του Μαρτίου – Τι δείχνει το έθιμο.

Ο Μάρτης ή Μαρτιά είναι ένα παμπάλαιο έθιμο, με βαλκανική διασπορά. Πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια, όπου οι μύστες έδεναν μια κλωστή, την Κρόκη, στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι, όπως παρατηρεί ο λαογράφος Νικόλαος Πολίτης. [AdTech Ad]

Ενεργοποιώντας τον Αδιάφορο Μαθητή

Λέγεται πολύ συχνά ότι το πιο δύσκολο κομμάτι στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι η προσέλκυση του μαθησιακού ενδιαφέροντος των παιδιών. Πράγματι, πολλές φορές, το βασικότερο εμπόδιο στην επίτευξη των εκπαιδευτικών μας στόχων δεν είναι άλλο από την αδιαφορία των μαθητών για το διδακτικό μας αντικείμενο. Κι όντως, όχι σπάνια ακούμε τα παιδιά να διαμαρτύρονται που πρέπει να αφιερώσουν χρόνο στη μελέτη υλικού τη χρησιμότητα και την αξία του ίδιου δεν μπορούν να κατανοήσουν και να πρακτικοποιήσουν (Ames, 1992, Dweck, 2002).

 

Καταπληκτικό κείμενο του καθηγητή Γιάννη Κουβαρά (2ο Λύκειο Βριλυσσίων)

Καταπληκτικό κείμενο του καθηγητή Γιάννη Κουβαρά (2ο Λύκειο Βριλυσσίων)

Μαΐου 27th, 2009 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καταπληκτικό κείμενο του καθηγητή Γιάννη Κουβαρά (2ο Λύκειο Βριλυσσίων)

Ανατριχιαστικό, απαγγελία από την Λ.Καννέλη στον CITY FM στις 25 Μαΐου 2009. Μία ηλιαχτίδα φωτός στο σκοτάδι αυτός ο άνθρωπος.

http://www.karios.gr/blog/audio/2009.05.25_en_touto_city_koubaras_gianni...

Μεταφέρω από την Καθημερινή (16/5/09):

Γιατί μαθαίνουμε Αρχαία Ελληνικά;

 Έχει γίνει πια κοινότοπη κι αναμενόμενη η ερώτηση των μαθητών της Α΄Λυκείου για τη χρησιμότητα της εκμάθησης των Αρχαίων Ελληνικών, ειδικά τις πρώτες ημέρες όπου γίνεται η μύησή τους  στο μάθημα . Παράλληλα με την επιχειρηματολογία που αναπτύσσει κάθε φιλόλογος, προκειμένου να δώσει μια εμπεριστατωμένη απάντηση και για την επίρρωσή της, παραθέτουμε το άρθρο του πανεπιστημιακού καθηγητή κλασσικής φιλολογίας Γιώργη Γιατρομανωλάκη.
 

Γιατί μαθαίνουμε Αρχαία Ελληνικά;

 

του Γ. ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗ

 

Η επίδραση της μουσικής στον Ανθρωπο

Γράφει η Ζουλί Λιβια liviazy32@gmail.com

Από τις πιο απλές έως και τις πιο πολύπλοκες μουσικές δομές, η τέχνη αυτή φαίνεται να επηρέασε τον άνθρωπο καθώς παρατηρούμε ότι είναι συζευγμένη με την θρησκεία των λαών αλλά και με άπειρες εκφάνσεις της καθημερινής ζωής.
Η μουσική είναι από τις τέχνες που μπήκε στην ζωή του ανθρώπου από ένα πρώιμο στάδιο της ιστορίας του.

Πώς να μάθουμε στο παιδί να διαβάζει σωστά

Το σωστό διάβασμα που αποδίδει και δεν κουράζει το παιδί δεν θέλει κόπο. Θέλει τρόπο. Μάθετε που κάνετε λάθος (κι εσείς και το παιδί) και ποιες παγίδες πρέπει να ξεπεράσετε στο κεφάλαιο «μελέτη».

Πώς να διαβάσω ένα κείμενο για να το καταλάβω;

Κατά τη διάρκεια της σχολικής ζωής οι μαθητές, αλλά και οι καθηγητές είναι συνεχώς σε επαφή με κείμενα. Τα κείμενα αυτά εκτός από συνεχή, μπορεί να είναι και ασυνεχή (π.χ. ένα διάγραμμα).

Διατροφή για Άριστη Απόδοση στο Σχολείο

Η απόδοση του μαθητή στο σχολείο δεν εξαρτάται μόνο από το πόσο καλά έχει διαβάσει. Εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει και η σωστή διατροφή. Νηστικό αρκούδι δεν... γράφει καλά στις εξετάσεις! Οι γενικές αρχές που θα πρέπει να διέπουν τις διατροφικές συνήθεις του μαθητή δεν διαφέρουν σημαντικά από αυτές που θα πρέπει να ακολουθούμε όλοι μας. Απλώς, για τα παιδιά μικρές λεπτομέρειες έχουν μεγαλύτερη σημασία. Και αυτό διότι το παιδί εκτός από τις καθημερινές του ανάγκες, θα πρέπει παράλληλα να καλύψει και τις ανάγκες ανάπτυξης. Τι θα πρέπει, λοιπόν, να προσέξει ένας μαθητής (και οι γονείς του);

Τα βιβλία των Μουσείων - Books of Greek Museums

Τα βιβλία των Μουσείων - Books of Greek Museums

Ενας ηλεκτρονικός θησαυρός

 

Το Μουσείο Ακροπόλεως                                   E-Book GR

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο                       E-Book GR

Σελίδες