ΗΜΕΡΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2016-17

Η 3η Οκτωβρίου ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στα σχολεία της χώρας

   

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αναγνωρίζοντας τον ρόλο της Άθλησης και της Δια Βίου Άσκησης στην ισόρροπη ψυχοκινητική ανάπτυξη του μαθητικού πληθυσμού, θεσμοθέτησε την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους. Ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού ορίστηκε φέτος η Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016 και η θεματική της είναι «Νοιώσε τη χαρά της άθλησης χωρίς το άγχος της νίκης και το φόβο της αποτυχίας: Αθλητισμός- Δικαίωμα για όλους».

Η άθληση και η άσκηση έχουν μόνο οφέλη. Ζούμε σε μία χώρα που οι ευκαιρίες για άσκηση είναι σημαντικά μειωμένες σε σχέση με παλαιότερα. Το παιχνίδι στη γειτονιά τείνει να εκλείψει, αφού για λόγους ασφάλειας οι γονείς σπάνια αφήνουν τα παιδιά τους να παίξουν στο δρόμο. Οι διαθέσιμες αθλητικές εγκαταστάσεις είναι λίγες, οπότε ακόμα και αν ένα παιδί θέλει να κάνει κάποιο σπορ, συχνά δεν υπάρχει διαθεσιμότητα σε κοντινή απόσταση. Το κόστος είναι ένα ακόμα εμπόδιο, αφού οι περισσότερες δραστηριότητες προσφέρονται ιδιωτικά. Επίσης, οι ευκαιρίες για περπάτημα έχουν ελαχιστοποιηθεί, αφού οι περισσότερες οικογένειες χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους, αφενός για να προλαβαίνουν όλες τις υποχρεώσεις, αφετέρου για λόγους ασφαλείας (φοβούνται π.χ. να αφήσουν το παιδί να πάει με τα πόδια μέχρι το φροντιστήριο). Επίσης, πολλά παιδιά έχουν τόσο φορτωμένο πρόγραμμα –ξένες γλώσσες, φροντιστήρια, μελέτη στο σπίτι- ώστε την περισσότερη μέρα κάθονται σε ένα θρανίο, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που τρώνε στο πόδι, δυσκολεύονται να εντάξουν σνακ μεταξύ των γευμάτων και το βραδινό τους καταναλώνεται αργά, όταν τα μαθήματα τελειώσουν.

Με την τακτική άσκηση και τις φυσικές δραστηριότητες τα παιδιά ενισχύουν την υγεία τους, βελτιώνουν τη στάση του σώματος, ελέγχουν το βάρος τους, δυναμώνουν τα οστά, νιώθουν καλύτερα. Ευκαιρίες για άσκηση και παιχνίδια υπάρχουν παντού! Στο σχολείο κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, αλλά κι εκτός σχολείου.

Όμως πάντοτε να θυμάστε:

Μην ξεπερνάτε τα όρια του σώματός σας.

Πάντοτε πριν την άσκηση προηγείται καλή προθέρμανση.

Πάντοτε μετά την άσκηση να εκτελείτε ασκήσεις χαλάρωσης.

Σήμερα οι κανόνες ηθικής των προγόνων μας, γίνονται σημαία και πάλι της κοινωνίας μας. Επανερχόμαστε στις αρχές της χρυσής εποχής του Ελληνικού πνεύματος, τις αρχές που πρόσφεραν μεγάλη πρόοδο στον άνθρωπο δημιουργώντας τους Ολυμπιακούς αγώνες, με βάση το «ευ αγωνίζεσθαι».

Τις αρχές του αθλητισμού και του Ολυμπισμού, έχει ανάγκη η κοινωνία μας σήμερα. Ο αθλητισμός είναι απαραίτητος, γιατί προσφέρει στην κοινωνία και ιδιαίτερα στη νέα γενιά, την εκπαίδευση στις αρχές του να παίξεις δίκαια, να παίξεις καθαρά, να είσαι σταθερός, να προσέχεις τους πειρασμούς και να σέβεσαι την διαφορετικότητα. Το χρονόμετρο μαθαίνει την αξιοκρατία, η σφυρίχτρα του διαιτητή την εμπιστοσύνη και οι κανονισμοί των σπορ, τα όρια που πρέπει να έχουμε μέσα στην κοινωνία.

Το σχολείο μας, Ημερήσιο Λύκειο  Καρπερού Γρεβενών, οργάνωσε την Δευτέρα 03/10/2016 διάφορες δράσεις με την καθολική συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών. 

Όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν σε διάφορες δράσεις με στόχο τον προβληματισμό και την ευαισθητοποίησή για τη χαρά της άθλησης χωρίς το άγχος της νίκης και το φόβο της αποτυχίας. Ήρθαν το πρωί με τις φόρμες τους και αρκετή διάθεση για αγώνες. Μετά την πρωινή προσευχή, τονίστηκαν από τον Διευθυντή τα μηνύματα που προκύπτουν από μια τέτοια ημέρα.

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε όλοι στην αίθουσα προβολών του σχολείου μας, έγινε αναφορά από τον Διευθυντή και τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας κ. Παπαδόπουλο Νικόλαο  για την  αξία της Άθλησης , ανάγνωση κειμένων από τους μαθητές/τριες, προβολή video και ακολούθησε  συζήτηση και προβληματισμός για την άθληση.

Οι εκδηλώσεις πλαισιώθηκαν από αθλητικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στην αίθουσα γυμναστηρίου και στο προαύλιο του σχολείου μας:

Αγώνες Πετοσφαίρισης
Αγώνες Ποδοσφαίρισης
Παραδοσιακοί χοροί

Τα παιδιά συμμετείχαν  με ενθουσιασμό, ενώ όσοι παρακολουθούσαν, σχημάτιζαν μια δημιουργική κερκίδα. Διαγωνίστηκαν ομάδες κοριτσιών – αγοριών, μεικτές. Οι αγώνες μάς είχαν συνεπάρει όλους, μικρούς και μεγάλους. Οι μαθήτριες και οι μαθητές απόλαυσαν τη χαρά της άθλησης και διασκέδασαν χωρίς το άγχος της νίκης και το φόβο της αποτυχίας.

 Ήταν μια εμπειρία πολύ δημιουργική και γόνιμη, καθώς ο κάθε μαθητής και η μαθήτρια διαγωνίστηκε έστω και λίγο, αλλά και παρακολούθησε τους συμμαθητές του. Μια ημέρα που αποχωρήσαμε από το σχολείο κουρασμένοι σωματικά, αλλά  γεμάτοι εσωτερικά.

Η καλλιέργεια αρετών όπως, θέληση, επιμονή, υπομονή, θάρρος, αυτοκυριαρχία, αυτοπεποίθηση, αγωνιστικότητα, τιμιότητα, συνεργασία, αλληλεγγύη, ομαδικό πνεύμα,  αξιοκρατία, δικαιοσύνη, αυτοπειθαρχία  υπευθυνότητα, σεβασμός των αντιπάλων,  μετριοφροσύνη, σωστή αντιμετώπιση της νίκης και της ήττας, είναι από τις αρετές που  μπορούν και πρέπει να καλλιεργούνται.

            Στο σχολικό περιβάλλον οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν την πρόκληση να προάγουν θετικές συμπεριφορές και να μειώσουν πιθανές αρνητικές συμπεριφορές των μαθητών, παρά τις ατομικές διαφορές που παρουσιάζουν.

Καθήκον έχουμε εμείς οι “σημαντικοί άλλοι” (δάσκαλοι, γονείς, προπονητές) που εμπλεκόμαστε στην καθημερινή διαπαιδαγώγηση του νέου να ενθαρρύνουμε εκπαιδευτικές-μαθησιακές διαδικασίες προσανατολισμένες στην προσπάθεια, στη μάθηση, σε σχέσεις συνεργασίας και αμοιβαίου σεβασμού και στην αποφυγή εγωκεντρικών-ανταγωνιστικών προσανατολισμών.

                              

                                                                            Ο Δ/ντής

 

                                                                Νασιόπουλος Απόστολος

                                                                    ΠΕ02 – Φιλόλογος

Είδος Δραστηριότητας: 

Σχολικό Έτος: 

Τάξεις: