«Το μικρό μας λαογραφικό μουσείο»
Ανάρτηση από: Νασιόπουλος Απόστολος (Φιλόλογος). Ημέρα ανάρτησης: .
«Το μικρό μας λαογραφικό μουσείο»
Ένα μικρό λαογραφικό μουσείο έστησαν οι μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου Καρπερού, στα πλαίσια εκπαιδευτικού προγράμματος με θέμα: “ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΜΑΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ”, το οποίο εκπονήθηκε τη σχολική χρονιά 2024-2025 με υπεύθυνες καθηγήτριες την κυρία Χατζηγεωργίου Βασιλική από το Γυμνάσιο και την κυρία Φανή Βουτσελά από το Λύκειο. Το μουσείο εξαιτίας των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία με τη σκεπή και λογω έλλειψης αιθουσών στήθηκε στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου στο κτήριο του Δήμου.
Τα σχολεία μας για ακόμη μία χρονιά προσπάθησαν να έρθουν κοντά στην τοπική κοινωνία , όπως είχε γίνει και με τα Οσπρια Χασίων, για να βοηθήσουν την τοπική κοινωνία δείχνοντάς της τον δρόμο, πως μπορεί να δημιουργηθεί ένα μουσείο από το πουθενά, αρκεί να υπάρχει μεράκι. Παλιά αντικείμενα υπάρχουν παντού μόνο που δεν γνωρίζουμε την αξία τους και είναι πεταμένα εδώ και εκεί . Πως μπορεί αυτό να αποτελέσει αντικείμενο έλξης για την τοπική κοινωνία δείχνοντας την ιστορία της μέσα από αντικείμενα που «νομίζουμε» ότι είναι άχρηστα.
Για όλα τα αντικείμενα τα παιδιά έψαξαν και βρήκαν πληροφορίες είτε από το διαδίκτυο, είτε ρωτώντας τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους. Πολύ συγκινητικό τόσο το ενδιαφέρον των μαθητών, όσο και η ανταπόκριση των ανθρώπων των χωριών, στην προσπάθειά μας αυτή. Το μουσείο μας έδωσε το δικό του χρώμα, δημιουργώντας μια γωνιά παράδοσης και κατ΄ επέκταση πολιτισμού. Κατόπιν ξενάγησαν τους μαθητές/τριες των άλλων Σχολείων και του νηπιαγωγείου, τους γονείς, παππούδες, γιαγιάδες , γείτονες , γνωστούς, φίλους και δέχτηκαν από όλους συγχαρητήρια!
Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν η κατανόηση των εννοιών της συλλογής και της δωρεάς καθώς και της σημασίας τους στην προστασία και αξιοποίηση του λαϊκού υλικού πολιτισμού απαντώντας και στα παρακάτω ερωτήσεις:
– Πώς η δωρεά, η συλλογή και η συλλεκτική διαδικασία συμβάλλουν στη διάσωση του υλικού πολιτισμού της κοινωνίας; Ποιος συλλέγει, τι και γιατί; Μέσα από ποιές διαδικασίες δημιουργείται μια λαογραφική συλλογή;
– Πώς διαχειριζόμαστε μια λαογραφική συλλογή; Με έμφαση στην επιμέλεια, τεκμηρίωση και καταγραφή των μουσειακών αντικειμένων.
Επιμέρους στόχοι:
Να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με τον λαϊκό πολιτισμό και ευρύτερες κατηγορίες αντικειμένων του.
Να προσεγγίσουμε συγκεκριμένα αντικείμενα του υλικού πολιτισμού ως προς την μορφή, τη χρήση, την τεχνολογία, την ιστορία και τη σημασία τους για τους ανθρώπους που τα χρησιμοποιούσαν στο παρελθόν και τα συλλέγουν στο παρόν.
Να παροτρύνουμε τα παιδιά να δημιουργήσουν και επιμεληθούν τη δική τους συλλογή με αναφορές στον λαϊκό πολιτισμό.
Να συμβάλουμε στη διαμόρφωση μιας θετικής αντίληψης για το μουσείο ώστε να ενθαρρυνθούν τα παιδιά να επιστρέψουν σε αυτό με δική τους πρωτοβουλία και να συνεχίσουν την εξερεύνησή τους στον χώρο του.
Ευχόμαστε να μπορούσε κάποιος σύλλογος, κάποιος φορέας, ο Δήμος ίσως, να συνεχίσει την δουλειά των μαθητών και το μουσείο από μικρό να γίνει μεγαλύτερο και να αποκτήσει και τον δικό του χώρο . Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τις κυρίες που είναι υπεύθυνες του προγράμματος, τους μαθητές, τους κατοίκους των χωριών, την Δημοτική αρχή για τη φιλοξενία, Ιδιαίτερα τους ανθρώπους της δημοτικής ενότητας Χασίων για την σημαντική τους βοήθεια όπως τον κύριο Αντιδήμαρχο Κώστα Λάχανο την Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κα Σοφία Μανισιώτη τον Πρόεδρο της τοπικής κοινότητας κύριο Δούμα Γιώργο και τις Γυναίκες του ΚΑΠΗ Καρπερού, που στάθηκαν βοηθοί πραγματικοί , όλους τους εκπαιδευτικούς των Σχολείων που υποστήριξαν στην πράξη όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την πραγματοποίηση του προγράμματος.
Σχολικό Έτος:
Είδος Προγράμματος:
Σχετιζόμενες Εικόνες:
Δείτε όλες τις φωτογραφίες